Kolibri-hatás

A gazdaságban létezik egy kolibri-hatásnak nevezett fogalom, amelynek lényege, hogy egy bizonyos ágazatban bekövetkező innováció, az idő múlásával és az ágazatok közötti interakcióval, közvetlenül vagy közvetve, és kiszámíthatatlanul hatással van más ágazatokra. A cégeknek, vállalkozásoknak szóló mentorprogram hasonló módon működik: átvilágítva a szervezet működését, megvizsgálva és javítva-fejlesztve az egyéni és kollektív szerepeket, funkciókat, nagy hangsúlyt fektetve az emberi működés javítására, a tudatosság és felelősségvállalás fejlesztésére, innovatív módon hatalmas változásokat lehet elérni a szervezet egészében, a vezetők életében, a munkavállalók hatékonyságában, a munkavégzés módszerében, a partnerekkel való kapcsolódásban.

A fejlesztő munka során komplex rendszerekben gondolkodunk és a szervezetet élő organizmusként tekintjük, ami pulzál, lélegzik, lelke van és egyensúlyra törekszik egy dinamikusan változó világban. Egy olyan világban, amelyre a komplexitás magas szintje a jellemző, ahol a korábbi tapasztalatok, a megszokott tanulási sémák egyre kevésbé alkalmazhatók, a szervezeti hatékonyságra való fókuszálás mellett a folyamatos szervezeti alkalmazkodó képességre is nagy hangsúlyt kell helyezni. A fejlesztő módszerek, eszközök is nagyban hozzájárulnak az innováció begyűrűzéséhez és hatásához.